اصلاح بافت و ساختار خاک
خاک خود را تغذیه کنید؛ خاک گیاه شما را تغذیه می کند.

 خاک های رسی از ذرات معدنی ریز تشکیل شده اند. این ذرات ریز مسطح و فشرده می شود. بنابراین فضای منافذ بین ذرات بسیار ریز است. فضاهای منافذ کوچک نفوذ هوا و آب به خاک را دشوار می کند. خاکهای رسی مواد مغذی را در خود نگه می دارند و آنها را غنی تر از خاکهای شنی می کند.خاک شنی دارای ذرات نسبتاً بزرگتری است. شکل و اندازه ذرات باعث ایجاد فضاهای منافذ بسیار بزرگتر بین ذرات می شود، بنابراین خاک های شنی حاوی هوای زیادی هستند و به خوبی زهکشی می کنند. به دلیل فضای منافذ بزرگ، خاک های شنی به سرعت زهکشی می کنند و نسبت به خاک های رسی نیاز به آب بیشتر و جایگزینی مواد مغذی دارند.لوم اصطلاحی است که برای توصیف خاکی که بین خاک رسی و شنی قرار دارد و از نظر مواد آلی یا هوموس تامین است. زهکشی خوبی دارد، هوادهی خوبی دارد و محیطی ایده آل برای همه میکروارگانیسم های زنده ای است که مواد آلی را تجزیه می کنند و مواد مغذی را برای ریشه گیاهان در حال رشد در لوم فراهم می کنند.به یاد داشته باشید که خاک های رسی معمولاً بسیار حاصلخیز هستند. روی خاک های رسی نباید در هنگام خیس بودن کار شود چرا که باعث فشردگی خاک می شود.

کمپوست

خاک رس و خاک شنی هر دو از ترکیب کمپوست سود می برند. کمپوست با کیفیت خوب خاک شما را تغذیه می کند که به نوبه خود گیاهان را تغذیه می کند. کمپوست سرشار از ذرات میکروبی است که مواد مغذی و مواد معدنی موجود در کمپوست و خاک شما را به شکلی تبدیل می کند که ریشه گیاه به راحتی می تواند از آن استفاده کند. افزودن کمپوست به خاک شنی یا رسی به طور قابل توجهی ساختار خاک را بهبود می بخشد که به نوبه خود باعث سلامت گیاهان می شود.کمپوست اکولایزری عالی است. یک لایه 5 سانتی متری کمپوست که در15 تا 20 سانتی متری بالای خاک گنجانده شده است به خاک رسی کمک می کند که متخلخل تر شده و خاک های شنی کمتر متخلخل شوند. یک لایه 3 تا 5 سانتی متری کمپوست روی باغچه در پاییز راه آسانی برای تغذیه خاک شماست. بگذارید باران های زمستانی کار را برای شما انجام دهند.

مالچ

اصطلاح مالچ به ماده ای اطلاق می شود که روی سطح خاک قرار می گیرد. مالچ علاوه بر پانسمان خاک، خدمات بسیار مفیدی را نیز برای خاک و گیاهان انجام می دهد. مالچ از خاک در برابر آفتاب، باد و باران محافظت می کند. مالچ به خاک کمک می کند تا رطوبت را حفظ کرده و از تراکم آن جلوگیری می کند. یک لایه مالچ 5 تا 7 سانتی متری به خنک نگه داشتن ریشه گیاه در تابستان کمک می کند. یک لایه ضخیم مالچ برای جلوگیری از رشد علف های هرز انجام بسیار مفید است. مالچ کمک می کند تا آب باران به جای سرازیر شدن به داخل خاک نفوذ کند. با گذشت زمان، میکروارگانیسم های موجود در خاک مالچ را تجزیه کرده و منبعی از مواد مغذی را برای گیاهان شما فراهم می کنند. 

 

کود اصلاح کننده اکسالتر کیلیترین

 

دیدگاه ها
ثبت دیدگاه

اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
این محصول را به دیگران پیشنهاد می دهم.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.