ضد تنش آویرا

ضد تنش آویـــرا- Avira

محصول آویرا کیلیترین حاوی مقدار قابل توجهی از بهبوددهنده ها و توان افزاها به همراه اسیدها و مولکول های آلی حاصل از تخمیر میکرو ارگانیسم های مفید است و نقش اصلی در تقویت سیستم ایمنی گیاهان را ایفا می کند. از سوی دیگر وجود سایر ترکیبات مفید از جمله اسید هیومیک، اسید فولویک، عصاره جلبک دریایی، اسید آمینه، ویتامین ها، عناصر میکرو و ماکرو و عصاره های گیاهی می تواند ترکیب غذایی بسیار ارزشمندی برای گیاهان محسوب شود.

 

مزایای مصرف آویرا

  •            فعال شدن و  تقویت سیستم ایمنی ذاتی گیاه
  •              افزایش توان و استقامت گیاه در مقابله با انواع تنش های زیستی و محیطی
  •           جلوگیری از ریزش گل و میوه
  •           حالت براق کنندگی گیاه
  •  

 

میزان مصرف

محلول پاشی: 1-2 لیتر در هزار لیتر آب

 

 

آویرا تکنولوژی منحصر به فرد مجموعه دانش بنیان کیلیترین است که توانسته به نحو مطلوب و موثر و بعضا غیر قابل باور رکوردهای عالی در کنترل تنش های بایوتیک و ای بایوتیک ایجاد کند. آویرا به تنهایی قادر است بر اساس تقویت سیستم ایمنی ذاتی گیاه و تنظیم متابولیسم سلولی، طیف وسیعی از آفات و بیماری های گیاهی را کنترل و تنش های محیطی را برطرف نماید.

 

 

مکانیسم اثر آویــرا

آویرا  از دو مسیر تقویت سیستم ایمنی ذاتی گیاه و همچنین تنظیم متابولیسم سلولی، گیاه را به گونه ای موثر در برابر آفات و بیماری های مختلف و همچنین تنش های محیطی محافظت می کند. تکنولوژی کیلیترین بر پایه سه مسیر سیستم ایمنی ذاتی گیاه را تقویت کرده و با فعال کردن گارد دفاعی گیاه بسیاری از مسایل و معظلات باغات و مزارع را برطرف می سازد. این مسیرها عبارتند از:  افزایش متابولیسم سیلیس، افزایش متابولیسم وکس یا موم و افزایش متابولیسم  متابولیت های ثانویه یا همان آلکالوئیدهای گیاهی

متابولیسم سیلیس: سیلیس یکی از عناصر مهم و اساسی تشکیل دهنده دیواره سلولی و محافظتی گیاهان است که سبب خشبی و سمباده ای شدن اندام های هوایی و زمینی گیاه شده و بدین ترتیب گیاه را در برابر هجوم آفات و عوامل بیماری زا مقاوم می سازد (این سیستم نقش بسیار مهمی در محافظت از سرمازدگی هم ایفا می کند).

متابولیسم وکس یا موم که با ظاهر روغنی و براق که به اندام های هوایی گیاه می دهد مشخص و مسجل می شود نقشی همانند سیلیس ایفا می کند و البته در کنار سد سیلیسی کارآیی آن بیشتر می شود. وکس و موم در کنار سیلیس بواسطه ایجاد خاصیت هم افزایی و سینرژیک، سبب تقویت بیشتر و موثرتر ایمنی گیاه نسبت به هر یک از آنها به تنهایی می شود.

متابولیسم متابولیت های ثانویه (آلکالوئیدهای گیاهی) که تحت عنوان ترکیبات روغنی و بودار گیاهی شناخته و از قویترین و موثرترین المان های سیستم ایمنی ذاتی گیاه محسوب می شوند سبب دور شدن آفات از گیاه شده و شکارگرها را به محیط جلب می کنند. با جلب شکارگرها به محیط که نقش مهمی در کنترل آفات ایفا می کنند فشار و تنش آفات از روی گیاه برداشته شده و گیاه فرصت بهتری برای ریکاوری و بازسازی اندام های خسارت  دیده و همچنین تقویت سیستم ایمنی خواهد داشت.

نکتــه مهم

نقش تنظیمی و تقویتی آویرا پررنگ تر از نقش تغذیه ای آن است بنابراین برای کسب نتایج مطلوب تر از آویرا بایستی ملزومات لازم برای تقویت سیستم ایمنی گیاه و فعال شدن گارد دفاعی یعنی تغذیه اصولی و کامل از انواع کودها در اختیار آن قرار داده شود تا سلول های گیاهی از آنها بعنوان ابزار و مصالح ساخت دیوار دفاعی و متابولیسم  سلولی استفاده کنند. در واقع آویرا نقش دستور دهنده، تنظیم کننده و برنامه ریز را در گیاه بازی می کند و گیاه را در مسیر تقویت بیشتر هدایت می کند.

 

 

 

 

 

 

دیدگاه ها
ثبت دیدگاه

اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
این محصول را به دیگران پیشنهاد می دهم.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.